Tidligere har hun fått drapstrusler for forskningen sin. Men nå har det skjedd noe 19. desember 2024 - 17:59
Studentenes tilbakemeldinger er viktig for kvalitetsutviklingen Man kan ikke uten videre sammenligne toppidrettsutøvere med studenter, men forskerne fra Høyskolen Kristiania har et poeng i at man i en presset situasjon også må se hvilke nye muligheter som dukker opp når omgivelsene blir snudd på hodet.
Universitetene og høgskolene omstiller seg i rekordfart Digitalisering handler om langt mer enn teknologi. Det er kulturendring og organisasjonsutvikling. Under normale omstendigheter kan omstillingen ta årevis — nå er den i ferd med å skje på bare noen få dager.
E-læring når stormen stilner Flere kjernespørsmål rundt foreleseres fremtidige arbeidssituasjon bør huskes når vi nå kaster oss hodestups inn i den digitale verden, skriver Henrik Skaug Sætra.
Nederlandske rektorer mener digitale plattformer truer universitetene. Oppropet støttes av UiO-rektor Stølen. Digital avhengighet. Kommersielle, digitale læringsplattformer truer universiteters og høgskolers kontroll på egne data, kunnskap og uavhengighet, skriver femten nederlandske rektorer. Rektor Svein Stølen ved Universitetet i Oslo deler bekymringene.
Bare 3 av 10 er tilfreds med digital opplæring Dommen over utdannings-Norges digitale tilstand er klar, og flere er bekymret.
Masteridé fra HiOA kan bli læringssuksess Som masterstudent på HiOA fikk Steinar Aas inspirasjon til å lage læringsspill for elever. Nå kan spillet også bli «god butikk» for Aas.
Diskuterte den digitale framtiden i Washington Framtiden er trolig gratis, digital og lett tilgjengelig. Men kan Massive Open Online Courses virkelig revolusjonere høyere utdanning? Diskusjonen ble tatt på Transatlantic Science Week.
Diskuterer skolens digitale framtid Fredag arrangerte Arbeiderpartiet utdanningskonferanse på Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA). Partiets ledelse stilte mannsterke opp.
eCampus på dagsorden Medieseksjonen ved Læringssenter og bibliotek holder seminar om høgskolens eCampus program. Se opptak fra seminaret.
Lærerstudenter får for dårlig digital kompetanse - HiOA høster ros Syv år etter Kunnskapsløftet får fremdeles ikke lærerstudentene tilstrekkelig opplæring til at de kan gi skoleelevene gode nok digitale ferdigheter.
Nyeste artikler
En akademisk julefortelling
Hun fikk samme jobb tre ganger. Nå er hun klar for nye oppgaver
Fortelling er beredskap
Norge publiserer tredje mest i forhold til folketallet
Stort tematisk mangfold i romjulsfilmene
Mest lest
Tidligere har hun fått drapstrusler for forskningen sin. Men nå har det skjedd noe
Dette er Lise Øvreås sitt lag til rektorvalet ved UiB
ChatGPT fikk A på eksamen. — Skulle nesten bare mangle
Cecilie Hellestveit vurderer å slutte å snakke med media: — Klikkhoreri
KI-generert lærebok skaper bølger. — Helt absurd